torsdag 2 juli 2009

Nya metoder och Landet mellan länder

Kamrater, vänner samt några högerfolk!

Det första skolåret i Uppsala är avslutat, jag trivs väldigt bra med stan och studierna är.... osv. osv. (Läs: Lång utläggning kring läroverket Uppsala universitet, dess ekonomie kandidat utbildning, boende, kompisar, kultur mm.)













Häng vid FyrisHavet med MasterP, samt APHRIKKA! med densamma vid detsamma
, awesome.













Grabbarna har "tuffat" till sig på senaste..






Som många av er redan vet så har jag(Ben) den stora äran att i sommar betitla mig såsom "Mångsysslare", alternativt "oansvarig-och-bortskämd-unge-som-inte-gör-rätt-för-sig"-are. Oavsett vilken av benämningarna man väljer så är jag i alla fall i nuläget inte slav under de blåa, maktmissbrukande arbetsgivarnas kapitalistiska klor och har således friheten att ge mig ut på vilka upptåg som än kan tänkas falla mig in.

Nattdopp med Sara Ölund, systrar och Milton.

Denna frihet medför dock, i likhet med all sorts frihet, även vissa mål/krav för att den ska gå att njuta av. Enligt min analys består dessa i anslutning till ovan nämnda frihet huvudsakligen av att:
  • Hålla sig sysselsatt
  • Känna sig behövd
  • Vara snål/ekonomiskt återhållsam
För att kunna möta dem på bästa sätt har jag använt mig av en metod som kan te sig relativt okänd för vår umgängeskrets: långsiktig planering kallas det visst enligt obekräftad källa. Metodens grundtanke är i alla fall att man vid ett väldigt tidigt skede av en begränsad tidsperiod tar beslut rörande kommande händelser, resor och ekonomiska beslut. Allt baserat på någon slags gissad och delvis slumpartad uppfattning av hur känslor och pengar kommer att fluxuera eftersom tiden under den bestämda perioden fortskrider.

Mors flyttlådor i Täby (t.v.)
Korre-Fille glänser (t.h.)

Nåja, jag är medveten om att det låter lite svajigt, men enligt personer med påstådd aktoritet bör detta fungera. Och ja, jag vet även att man inte ska vara så snabb att hoppa på "mirakelkurer", men det stod mellan den här och en mandomsförstorning så det kändes som ett bra beslut.

Den första fasen av min långsiktiga planeringen är redan genomförd och bestod av en visit upp till hemstaden i norr, där jag hjälpte mor att flytta samt fick celebert jungfrubesök av Hanna. Efter några turer fram och tillbaka i Stockholmstrakten har nu fas två inletts och jag sitter därför i skrivande stund i ett 18ootals-gästhem där min syster jobbar över sommaren. Det är en magnifik inkvartering där de skäggbeprydda herrarna på väggen inspirerar både till intellektuell och skäggmässig storhet. Ännu ett adjektiv att beskriva stället med är romantiskt, så det är något som borde passa både tofflar och pionjärer. Ta en titt: http://www.kvarnbogasthem.com/

Åland i övrigt är fint och en solokvistad runtur i "huvudstaden" Mariehamn tidigare under dagen lämnade inte mycket att önska i glass, sol, vatten och båtväg. Men för att inte riskera att tråka ut er med, eller beröva er på, alla de små men betydelsefulla händelser som skett under dagen lämnar jag det därhän.



FyrisHavet (ovan)
(t.h.) - Platsen och personen som gav oss det legendariska:
"Daaaavid!! Hur är kuk?!"
(1:23 - 1:30)





Skall försöka återkoppla till tidigare nämnda målsättning eftersom metodens inverkan på den pågående tidsperioden fortskrider samt klarnar ytterligare. En hastig utvärdering i nuläget visar dock på ett lyckat resultat där alla punkter gåtts till mötes.


På ett, förhoppningsvis, inte allt för avlägset återseende!

/Bn


p.s. Props till Sarasalo som nästan följde med på fas 2, samt till TaxFree-priset 275kr för en stock General lös. Boom! Så försvann det ekonomiska argumentet för att inte snusa, aww yeeah!

9 kommentarer:

Barrgrändsmissionärerna sa...

Bildmässigt kanske inte topnotch, men det jag lyckats skrapa ihop utan varken diciplin, display eller sökare. Bättre ska det bli. Förhoppningar finns om att det ska falla en ny kamera i min famn inom kort. Så behöver nån fylla karmakontot vet ni vad ni ska göra, jag har nämligen inte råd.

/B

simon sa...

men ääääääääntligen förfan!!!!


suttit här nu i ett år å väntat på detta!!!
korka upp nu folk detta e stort!!!

anteP sa...

Fint Ben. Lite besviken över frånvaron av bilder på mig och min storhet. Skärpning.

Barrgrändsmissionärerna sa...

Haha! du får allt jobba lite hårdare om du ska kunna kvalificera in min vän... jag är för fan full med finn-jävlar av yttersta kaliber...

P sa...

Hei, pidä se Benny ovat parhaan vapaapäivä.
Rauha ulos,

P

anteP sa...

Petter. Effektsökeri.

Bn sa...

HAHA!! Hunk har rätt i att det är effektsökeri, men jag älskar det. Smälter som smör i solsken. Speciellt "Rauha ulos" - betyder direktöversatt "Fred ut" helt underbart!

Kmr till Sverige imorn, så då kan vi åter samtala mina vänner.

Rauha ulos!

bryggman sa...

Gillar tänket med långsiktig planering. Man kanske borde prova de... Annars borde du prova att ta tåget till sthlm. Den idén kan jag gilla mer än planering!

P sa...

Beträffande effektsökeriet; Dominerar ju redan bildmaterialet så steget till gästboken kändes inte direkt stort.. ;p

/P